5.000km δοκιμής με το πολυτελές Volvo S60 T3

Volvo-S60_1

Οι Σουηδοί τοποθετούν στο μεσαίο πολυτελές μοντέλο τους  τον νέο turbo κινητήρα των 1,5 lt αλλά και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο. Το δοκιμάζουμε για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους…

Πρόκειται για έναν ολοκαίνουριο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα (152PS) που κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Σουηδία . Εχει 100 cc λιγότερα από τον προηγούμενο των 1,6 lt, εφάμιλλη απόδοση (+2 PS στην έκδοση Τ3) και σημαντικές διαφοροποιήσεις στα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Οπως ίσως γνωρίζετε πλέον, οι κατασκευαστές κινητήρων δεν ανταγωνίζονται στο ποιος θα επιτύχει την υψηλότερη τιμή ιπποδύναμης αλλά ποιος θα επιτύχει την καλύτερη απόδοση (τη χαμηλότερη κατανάλωση) για δεδομένη τιμή ισχύος/ροπής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όσο προχωρά η εξέλιξη των κινητήρων να έρχονται όλο και πιο κοντά τα χαρακτηριστικά τους, παρά τη διαφορά στους θερμοδυναμικούς κύκλους Otto/Diesel.

Σε αυτό το πεδίο αντιπαράθεσης η Volvo μόλις παρουσίασε τον νέο turbo κινητήρα που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από αυτή και κατασκευάζεται στο Σέβντε της Σουηδίας. Ανήκει στην οικογένεια Drive-E και συνδυάζει υψηλή ισχύ (152 PS) με τιμές ροπής που παραπέμπουν σε πετρελαιοκινητήρα (25,5kgm/1.680-4.020 rpm). O εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται μ’ ένα ολοκαίνουριο κιβώτιο 6 σχέσεων που διαθέτει ηλεκτρονική χαρτογράφηση ειδικά μελετημένη για τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του νέου κινητήρα.

Volvo_S60_eso640

Το 6αρι κιβώτιο έχει προέρθει από το πολύ πετυχημένο κιβώτιο 8 σχέσεων που χρησιμοποιείται στα μεγαλύτερα μοντέλα της Volvo όπως το XC90. Το βάρος του δεν ξεπερνάει τα 80 kg, ενώ αρκετά από τα επιμέρους εξαρτήματά του είναι ενισχυμένα για ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και μικρότερες ανάγκες συντήρησης. Οδηγώντας το S60 με τον νέο κινητήρα αυτό που σε εντυπωσιάζει είναι η ομοιογένεια του συνόλου. Πουθενά δεν σου λείπει η δύναμη, ενώ ταυτόχρονα το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί ανεπαίσθητες αλλαγές ειδικά κατά τη λειτουργία ECO+. Με αυτή τη χαρτογράφηση, όταν ο κινητήρας δεν έχει φορτίo το κιβώτιο απεμπλέκεται και οι στροφές πέφτουν κοντά στις 1.200 rpm για εξοικονόμηση καυσίμου. Την ίδια στιγμή, εφόσον ο οδηγός αποφασίσει να «το πατήσει», έχει στη διάθεσή του ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που θα τον μεταφέρει γρήγορα και με περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας στον προορισμό του. Στην Εθνική Οδό το S60 είναι εντυπωσιακά ξεκούραστο με το νέο κιβώτιο, ενώ και η κατανάλωση παραμένει πεισματικά κάτω από τα 6,5 lt/100 km.

Σε δρόμο με στροφές ο οδηγός μπορεί να αλλάζει ταχύτητες από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. To S60 αποδείχτηκε πιο συμμετοχικό απ’ ό,τι περιμέναμε, στοιχείο που μας εξέπληξε ευχάριστα. Ειδικά όσον αφορά στη ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας τα οποία παρεμβαίνουν διακριτικά μόνο όταν αυτό είναι πραγματικά απαραίτητο. Η συμπεριφορά του μεσαίου Volvo στο όριο είναι ουδέτερη και ήπια υποστροφική χωρίς να επιφυλάσσει εκπλήξεις. Επιπλέον σημειώστε ότι η επόμενη έκδοση του S60 σε βενζίνη είναι δίλιτρη με 306 PS!

Volvo-S60_2

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 152 PS/5.000 rpm
Ροπή:  25.5 kgm/1.680-4.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,6 sec
Μικτή κατανάλωση: 6,3 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 134 gr/km
Βάρος: 1.625 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.635/1.899/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 161 ευρώ
Τιμή:  από 24.900 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)

 

ΠΗΓΗ-ΔΟΚΙΜΗ: NEWSAUTO.GR

 

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *