VOLVO S60 T4 vs BMW 320i: Σύγκρουση… πολυτέλειας

VolvoS60vsBMW3_1

Συγκρίνουμε δυο κορυφαία μεσαία σεντάν στα 1.600cc, το Volvo S60 T4, με την BMW 320i Efficient Dynamics και αναφέρουμε…

Έχουμε πολλές φορές εκφράσει την άποψη πως η σημερινή BMW Σειρά 3 είναι η καλύτερη 3άρα στην ιστορία της BMW. Μ’ αυτό αναφερόμαστε κυρίως στο “σετάρισμα”, στο ζύγισμα, στην κατανομή βάρους ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα και στην ακαμψία του αμαξώματος που συνθέτουν τη χρυσή τομή άνεσης/σπορτίφ συμπεριφοράς που χαρακτηρίζει την 3αρα. Ενδεικτικό κατά την άποψή μας παράδειγμα η 320d xdrive. Πως όμως στέκεται η… μικρή Γερμανίδα (320i Efficient Dynamics των 1.6lt/170PS) απέναντι στον Σουηδό αντίπαλό της (S60 T4 1.6lt/180PS);
Το Volvo S60 είναι ένα απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που δεν υστερεί σε κανέναν τομέα, από την οδική συμπεριφορά και την άνεση, ως την πολυτέλεια και τους χώρους. Οι διαστάσεις των δυο αυτοκινήτων είναι παραπλήσιες, με τη BMW να έχει χώρο αποσκευών μεγαλύτερο κατά 100lt και το Volvo περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, λόγω και της απουσίας κεντρικού τούνελ μετάδοσης.

Στο εσωτερικό το S60 διαθέτει απέριττη σχεδίαση και απτή πολυτελή ποιότητα κατασκευής, ενώ δείχνει σαφώς πιο μοντέρνο και σύγχρονο από της 320. Η ομοιομορφία στο εσωτερικό των μοντέλων της BMW μπορεί να φέρνει οικονομίες κλίμακας αλλά, όπως και να το κάνουμε η σχεδίαση έχει αρχίσει να δείχνει τα χρόνια της. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις μια 4μελής παρέα ή οικογένεια θα ταξιδέψει με άνεση, με τις αποσκευές της.

Αν επιλέξετε χειροκίνητο κιβώτιο αυτό του Volvo έχει ελαφρώς πιο ταιριαστή κλιμάκωση και είναι θετικό στις αλλαγές. Στον αντίποδα το 8αρι ημιαυτόματο κιβώτιο της ZF στη BMW είναι εξαιρετικό.

Σε δρόμο με στροφές το μεσαίο Volvo πατάει σταθερά, έχοντας επαρκή πληροφορία στο τιμόνι και πολλά περιθώρια πρόσφυσης/κρατήματος. Στην 3αρα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του σπορ χαρτογράφηση που συνεπικουρεί στη πιο σπορτίφ συμπεριφορά, σε αλλεπάλληλες αλλαγές πορείας. Βέβαια οι θιασώτες της καθαρόαιμης πισωκίνητης συμπεριφοράς θα ζητήσουν κάτι παραπάνω σε δύναμη ώστε να είναι πιο απολαυστικός ο δυναμικός έλεγχος της πλαγιολίσθησης.
Η πλήρης απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών σηματοδοτεί τον διαφορετικό προσανατολισμό της 3αρας στην σπορ οδήγηση. Ο κινητήρας του Volvo έχει περισσότερη δύναμη αλλά και περισσότερα κιλά να κινήσει, τη στιγμή που η καμπύλη ροπής του κινητήρα της BMW δίνει πιο ομοιογενή συμπεριφορά στις χαμηλές στροφές.

Εν κατακλείδι μιλάμε για δύο πολύ δυνατές προτάσεις στη μεσαία πολυτελή κατηγορία, μεταξύ των οποίων δύσκολα θα αναδειχτεί νικητής. Βέβαια η διαφορά τιμής ανάμεσα στα δυο μοντέλα είναι σημαντική.
Αυτή, ξεκινάει από 5700 ευρώ και έχει διακυμάνσεις ανάλογα με τον εξοπλισμό. Με το εν λόγω ποσό για παράδειγμα μπορείς να βάλεις καύσιμο για 50.000 χιλιόμετρα στο S60.
Η BMW 320 αναμφίβολα αξίζει τα λεφτά της, όμως το Volvo S60 έχει σαφώς καλύτερη σχέση αξίας τιμής, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό σήμερα.
Η τελική επιλογή είναι δική σας, αφήστε το συναίσθημα να διαλέξει, χαμένοι δε θα βγείτε σε καμία, από αυτές τις δύο περιπτώσεις…

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑVolvo S60 1.6lt, 180PSBMW 320i 1.6lt 170PS
Κινητήρας (cc) 1.5961.598
Ισχύς (PS/rpm) 180/5.700170/4.800
Ροπή (kgm/rpm) 24,6/1.600 – 500025,7/1.500 – 4500
Μετάδοση Στους εμπρός τροχούς Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα 225 km/h230 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km 8,3 sec7,6 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km) 8,2 lt (δοκιμής)8,5 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 (g/km)134134
Βάρος (kg)1.5701.460
Διαστάσεις Μ/Π/Υ 4.635/1.825/1.484 mm4.624 x 1.811 x 1.429 mm
Χώρος αποσκευών380 lt480 lt
Τέλη Κυκλοφορίας147 €147 €
Τιμή (με απόσυρση)28.000€ (26.570 απόσυρση)33.700€ (32.270 απόσυρση)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ: NEWSAUTO.GR

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *