Premium spirits – Αναβάθμιση κύρους

Whisky-glass

«H καθημερινότητα χωρίς αλκοόλ γίνεται με αυξανόμενη ταχύτητα αβάσταχτη. Πώς μπορεί κανείς να ξεπεράσει τα όρια της καθημερινότητας χωρίς ουίσκι, κονιάκ και eaux de vie;», διερωτόταν ο F. Scott Fitzgerald……σε ένα από τα κείμενά του τη δεκαετία του ’30, όταν εξαναγκάστηκε για οικονομικούς λόγους να δουλέψει στο Χόλιγουντ, οριοθετώντας έτσι τη σχέση του αλκοόλ με την καθημερινή κατανάλωση. Μέχρι σήμερα, η σχέση αυτή όχι μόνο δεν έχει ξεπεραστεί, αλλά η πολυπλοκότητα του χώρου έχει δημιουργήσει μια τεράστια παράπλευρη δραστηριότητα όπου marketers, bartenders, δημοσιογράφοι και αναλυτές ασχολούνται με προβλέψεις και αναλύσεις για τις εξελίξεις στο χώρο των ultra premium spirits.

Το φαινόμενο αποκαλείται premiumization και το σημαντικότερο στοιχείο του είναι ότι έχει επαναφέρει στη συζήτηση γύρω από τα ποτά ένα μεγάλο «πάθος», που όμοιό του έχει να δει η κοινωνία μας από τις αρχές του 20ού αιώνα. Η αίσθηση και η πίστη στο brand και το μύθο του είναι η κινητήρια δύναμη αυτών των νέων τάσεων.

Δεν υπάρχει ανάμεικτο ποτό πια χωρίς το συγκεκριμένο brand να το συνοδεύει. Τα ποτά, βέβαια, πέρα από την καλή πρώτη ύλη, απαιτούν και την επέμβαση ενός πολύ καλού barman/ mixologist· και εδώ ακριβώς βρίσκεται και η δεύτερη πιο σημαντική τάση στο χώρο. Το «muddling», η τεχνική της ανάμειξης του ποτού με ταυτόχρονη πολτοποίηση και ανάδευση, επιστρέφει έπειτα από πολλά χρόνια στις δραστηριότητες των barmen.
Τα bourbons παρουσιάζουν μια τάση προς περισσότερο «βελουδένια» και γλυκύτερη υφή, ενώ τα τζιν, στην προσπάθειά τους να ξεφύγουν από τη σκιά της βότκας, εμφανίζονται με ιδιαίτερα πολύπλοκες αποστάξεις και θαυμαστά επιγευστικά αποτελέσματα.

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *